måndag, mars 01, 2010

Var fan är iRec?!?

Apple som är så jävla innovations & idérika, var fan är iRec?
Ofta när man skall somna, springer eller gör andra aktiviteter där man har tid övers till att freestyla med hjärnan och sin tankeverksamhet har man ju inte möjligheten att skriva ner eller som jag ens komma ihåg en tiondel av det som jag funderat & klurat på. Ofta hittar man vinklar, vyer, lösningar, banor, mönster & annat gottigt som man vill kunna vidareutveckla, skriva ner eller kanske rentav blogga om. Men vad fan händer, man kommer tillbaka till verkligheten och vipps så är allt borta, kanske inte riktigt allt men dom där extra godbitarna som jag nämnde innan glänser med sin frånvaro.

Det är här företag som Apple, Google och andra innovativa & idérika teknikjättar, nja kanske inte Microsoft, litar inte riktigt på dom, kommer in i bilden. En manick som registrerar det jag tänker, en iRec helt enkelt. På så sätt går aldrig en tanke förlorad något mer, helt plötsligt kan man sitta och efterbläddra bland sina egna tankar, snacka om att kunna live-blogga på riktigt.

Vilken jävla uberpryl, skapar redan ett habegär i min skalle, tur att jag satt framför en dator medans jag kom på det, annars skulle jag ha glömt det.

2 kommentarer:

  1. Koppla till en iSearch så du kan googla i resten av hjärnan också! Allt man nånsin tänkt, gjort eller upplevt - även de där nätterna med minnesluckor... eller förresten, kanske inte just dem... men i alla fall!

    SvaraRadera
  2. He he, där ser ni möjligheterna är oändliga, bara fantasin sätter gränser.

    SvaraRadera