måndag, mars 01, 2010

Musiken till undsättning.

Antony and the Johnson, kan verkligen riva ur en all skit man har inom sig, sitter och jobbar i lurarna ljuder Antony's vibrato till sången/låten:

Hope there's someone:

Hope there's someone
Who'll take care of me
When I die, will I go

Hope there's someone
Who'll set my heart free
Nice to hold when I'm tired


Man får rysningar, vill egentligen bara åka hem, köra på en brasa krypa ner i fåtöljen med en kopp the och blunda, lyssna och flyta iväg en stund.
En sådan jävla tur att jag har musiken, hade nästan glömt hur frigörande och helande den kan vara, samtidigt som den kan hugga en likt en kobra och slå ner en till marken igen. Det gäller att välja musiken efter vart man befinner sig i, musik är en jävligt stark kraft.

Hade glömt bort honom, men igår läste jag en blogg med en playlist, tänkte efter hur min egen ser ut just nu & då kom han tillbaka, det är så jävla skönt då man hittar tillbaka sådana guldkorn som glömts bort med tiden. En annan sådan är John Frusciante, har så jävla mycket bra minnen till hans musik, minnen innan mig & mitt X, mina egna minnen.

Så veckans musiktips lyder: "Idag blir det 2"
- Antony and the Johnsons - I am a bird now
- John Frusciante - To record only water for ten days.

3 kommentarer:

  1. Musik ÄR terapi! Jag skulle kunna sträcka mig så långt som till att musik är livsnödvändigt! OCH påverkar precis som du säger!

    SvaraRadera
  2. En jobbig sak, satte på John Frusciante, det triggade igång en jävla Panik Attack.

    Fick flashbacks, gamla goa minnen spirade, svunna tider och leende ansikten, kunde inte riktigt hantera det. Fan hans musik får INTE vara förstörd nu. Skall nog ta och lägga den på hyllan ett tag till, men till alla er andra där ute, lyssna och njut.

    SvaraRadera
  3. Det är så satans vackert... Det skär genom själen och tömmer mig ut och in.. Anthony and The Johnson är något jag bara kan ta fram i mörka stunder då jag ... bryter lite ihop. På ett bra sätt. Men bryter ihop.

    John F... Mmm: http://open.spotify.com/track/3CoRoXT7LeKVx1fsMqMegL

    SvaraRadera