tisdag, mars 02, 2010

Jag har inte beställt väckning, lik förbannat väcks jag 04:00 varje morgon.

Vaken men ändå inte:
Är så jävla trött, för sex månader sedan skulle jag aldrig i helvete kunna tänka mig gå upp ur sängen i detta tillstånd, skulle inte ens vakna om världen föll samman, men nu dom senaste månaderna, hmm sedan i mitten av December, så fungerar jag inte under sömn. Numera befinner jag mig i ett sömnstadie även då jag är vaken, får inte många timmars sömn per natt, det räcker med att jag bara vaknar till lite grann så är ångesten, tankarna och fantasierna där och tar tag i mig & då är det kört!

Fan känns som att man är med i den där filmen "Måndag hela veckan", jag vaknar ju för fan klockan 04:00 vareviga morgon, börjas kännas både uttråkande och förbannat jobbigt. Vill känna mig utvilad igen, men det kommer ju inte att hända. Nej jag får fortsätta som en sömngångare, kul kul, men vad fan skall man göra? Att proppa sig full med sömntabletter hjälper ju föga, visst kan man sova, men vad är det för sömn, plus att dagen efter så är baksmällan värre än med alkohol.

Det blir nog till att spendera ett tag till i flumstadiet, hoppas att en tripp till Österrike kan bota detta tillstånd, är ju fan astrisst att vakna så tidigt, ingen annan är ju vaken, man är ju själv under långa och ångestfyllda timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar