onsdag, mars 03, 2010

Tidigt på jobbet igen, men det ger ju resultat.

Tebax på jobbet:
Detta har jag hunnit åstadkomma fram tills nu:
  • Kollat av lådan

  • Druckit 2 koppar te

  • Läst igenom nättidningarna

  • Spanat efter ny kompaktkamera

  • Haft ångest över utebliven träning & en släng av den vanliga morgonångesten

  • Fixat till ett par saker som inte fungerade

Någon som har ett tips på en bra kompaktkamera, vill ha fet zoom, bra MP och inte vara för stor, är lite intresserad av följande modell:
- Panasonic Lumix DMC-TZ7 , någon som har något att säga om den?
Snart dax för möte, sedan iväg och snacka med coachen, fan skall bli skönt, jobbigt bara att vara förkyld.

9 kommentarer:

  1. Hej igen... jag (ME) här va...
    Jo, jag gjorde min research i frågan i somras och kom DÅ fram till att just ovanstående Lumix skulle vara den i särklass bästa. Skulle till att köpa den, men den var beställningsvara överallt just den dagen, så jag nöjde mig med modellen innan dvs TZ6. Och de är så pass snarlika. Jag har varit toppennöjd! Ja, klart att den ibland inte gör exakt som jag vill, men det är nog bara för att jag jämför med en fullsize systemkamera. Jag köpte den för att komplettera mobilkameran, att liksom ha nåt man orkar ha i väskan "jämt", vilket jag ändå inte har såklart.

    Men i alla fall - helt okej kamera. Nu tror jag att tester visar att den inte alls är "bäst" längre, så kolla ett varv till du om du vill ha det bästa i klassen.

    G'luck!

    SvaraRadera
  2. Ahh man tackar, fan hos dig finns det verkligen resurser, kan typ allt.. ;)

    SvaraRadera
  3. Ja hördu. Jag kan snacka med chefredaktören på DigitalFoto. Han sitter i kontoret bredvid mitt och han har rätt bra koll.

    SvaraRadera
  4. Och han sa:

    "Är det den klassen du är ute efter så tycker jag att det här är den absolut bästa kameran. Men... Efterföljaren är precis lanserad (TZ10). Den är då något dyrare, men har inbyggd GPS och fullständiga manuella inställningar. Därför kan man räkna med att TZ7 ganska snart kommer att utsättas för prisdumpning."

    Men fullständiga manuella inställningar är ju riktigt bra om man vill ha lite kontroll på sitt foto (och självfallet finns också möjligheten att välja Autoläge, precis som vanligt).

    SvaraRadera
  5. Hej igen (ME).

    Skillnaden mellan Z6 & Z7 som jag kan se är att 7:an kan filma hd. I övrigt ser den likadan ut. Kanske tar och satsar på 6:n iaf, bra pris: 2100:-

    Samma här, behöver ett alternativ till mobilen/systemkameran, någon man kan ha med sig..

    SvaraRadera
  6. Massa tips, me like & direkt ifrån CR på Digifoto, man tackar..

    Hmm nu blev jag helt plötsligt jävligt sugen på TZ10. Kan bli dyrt detta..

    SvaraRadera
  7. CR kom in å visade mig TZ10 igår. Den kom till förlaget med posten. Jag blev sjukt imponerad av att den lyckades behålla skärpan utan anmärkning när den zoomade ut eller in vid HD-filmning!

    SvaraRadera
  8. Aj du får inte säga så, är så sjukt sugen på den kameran, kollade in den igår på nätet, tyvärr, eller kanske tur för mig så fanns den inte i lager någonstans..

    Avis som fan nu, vill oxå leka..
    /blogger

    SvaraRadera