tisdag, mars 02, 2010

Just nu: En rapport från skrivbordet.

Känner att jag håller på att bli förkyld, fan orkar inte det nu, eller kanske är det bristen på sömn som gör sig påmind. Nja tror att det kan vara en kombination. Jag orkade iaf runt med milen idag med, känns bra i knät igen, gör dock lite ont på morgonen, konstigt, måste nog ligga snett eller något.

På ångest fronten kommer det nu in ett lågtryck, svarta moln bullar upp sig lokalt över hjässan. Med risk för nederbörd på ett par mm, så ta på stövlarna. Till helgen kan vi kanske vänta oss några stunders sken och värme från genomträngande solstrålar, men räkna inte med för mycket. I övrigt är det som vanligt, fötterna ner och huvudet, hm ja, oxå ner.

3 kommentarer:

  1. Hej på dig min vän. Fram med parasollet och bara ta det chill... efter regn kommer sol säger den gamla klychan. be safe mate!

    SvaraRadera
  2. Hur gör ni med barnen? Har ni varannan vecka (eller annan period) i det gemensamma huset? Flyttar ni ut och in eller hur har ni löst det?

    SvaraRadera
  3. Just nu är ingenting löst, jag skall flytta ut ur huset, skaffa en lägnhet, målet är Liljeholmen, i dom nybyggda kåkarna nere vid liljeholmskajen. Men som sagt, nu är jag kvar i huset, detta för att det skall lösa sig ekonomiskt för mitt X, samt att jag skall ha en chans att hitta ett något sådär tempboende. Räknar med att flytta direkt efter jag kommer hem från Österrike, MAO hitta en lägenhet som jag har tillträde till från och med 1:a april.

    Just nu så har vi flickorna tillsammans hela tiden, men 2 dagar i veckan så leder mitt X pass, idag är en sådan dag. Därav mitt svar tidigare att jag har flickorna ikväll.

    Det är jävligt jobbigt att bo tillsammans, inget jag kan rekommendera till någon som separerar/skiljer sig, men rent praktiskt var detta enda sättet. Kunde liksom inte bara dra och låta henne sitta med huset & alla utgifter, samtidigt som jag inte vill ha dubbla boende kostnader. & det är ju under en begränsad tid. Det jobbiga är bara att jag inte kan få ett avslut på hela den här skiten, måste liksom flytta får att kunna få det, så att det är på riktigt.

    Men tanken är att vi skall ha dom varannan vecka, kommer att bli en massa åkande för mig, men det är det värt, kan liksom inte sitta fast på landet i en sunken lägenhet då jag inte har flickorna hos mig, nej behöver närhet till aktiviteter och polare..

    Ahh vilken lång utläggning det blev..

    Jaha hur blev det för dig då? Hemma eller konsert?!? Man kan ju planka.. ;)

    SvaraRadera