torsdag, mars 04, 2010

Just nu, lite om då och framtid.

Idag då jag kom hem blev det körigt, mitt X och jag har ju inte pratat med varandra på snart 2 veckor, iaf inte mer än sådant som vi måste prata om för att rent praktiskt fungera. Men idag då jag kom hem så hade hon och hennes mamma gjort i ordning papper för bodelning, inte nog med det, dom hade gått igenom ekonomin & mitt X hade mage att fråga hur vi skulle göra med hennes lån till sin mamma som hon tog då vi köpte vår första gemensamma lägenhet. Vad fan tror hon, hon får väl betala tillbaka, inte fan skall jag sticka till pengar även där.
Iaf, jag fick panik, det var ju inte riktigt det här jag hade menat då vi skulle prata, eller jo till en viss del, men inte fan genom att få det slängt över sig i förbifarten typ;
- Hej, förresten skriv på här, har fixat till bodelningen idag, bra va!

Nej ingen bra start på kvällen, nu ligger hon med tjejerna och som vanligt kommer hon inte att ta sig ur rummet, blir inget mer snack idag heller.

Nu är jag återigen så där tom, helt likgiltig inför vad som komma skall, känns ingen bra, vill känna, fast ändå är det lite skönt, liksom en timeout från allt det jobbiga. Hoppas bara att ångesten kan hålla sig borta, i morgon är jag iaf ensam med mina tjejer, skall funta ut något kul att göra tillsammans med dom. Synd att jag är så jävla förkyld, ta sig till en badhall hade varit kul, vet att dom älskar det. Iofs, mysa i soffan, pyssla och läsa böcker funkar bra det med, vi får se, beror lite på min dagsform.

6 kommentarer:

  1. Ouch...

    Jag väntar fortfarande på skilsmässopappren. Tänkte det var hans jobb att driva den frågan.

    SvaraRadera
  2. Hmm tänkte oxå att hon skulle få fixa det, jag har redan plockat fram dom en gång, men då ville hon inte, tyckte att vi skulle vänta.

    Så nu inväntar jag att hon skall ta det steget, dock inte för länge, det finns ju juridiska saker som man oxå måste ta hänsyn till.
    /Blogger

    SvaraRadera
  3. Vi använde google docs för bodelning. Delat kalkylark.
    Kommunicera runt ett delat kalkylark. Ja så kan det sluta.

    //Benu

    SvaraRadera
  4. Ahh fy fan mannen, inget bra sätt.
    Måste ha varit hemskt, då har jag det rätt bra i jämförelse, men resultatet är dock detsamma.

    /blogger

    SvaraRadera
  5. Det var jag som betalade avgiften, beställde pappren och skickade in dem till sist. Fast det var HON som ville skiljas.

    Och vad gäller bodelningen - det var ett jävla tjafs till en början om att hon skulle ha det och det. Jag frågade henne från början om det inte räckte att jag försörjt henne i typ sju år så att hon skulle kunna plugga utan att ta lån, och att jag under den tiden till och med betalt av på hennes gamla.

    Ibland tappar jag hakan över hur jävla fräck hon är. Men antagligen inser hon det inte. Hon är så uppe i sitt...

    SvaraRadera
  6. För min del är det väldigt enkelt, vill inte ha någonting. Hon får behålla huset, möblerna & allt annat. Det enda jag tänker ta med mig är mina tekniska prylar som hon ändå inte förstår sig på, mina kläder som inte passar henne och ett skåp som hennes pappa har byggt. Förövrigt är allt hennes, vill inte ha något.

    Jag köper nytt till det stället som jag flyttar.

    SvaraRadera