tisdag, februari 16, 2010

Vad exakt är det som föranlett denna blogg?!



Så här ligger det till.

Levt tillsammans med min drömpartner i snart 8 år, gifta 2 barn & ett nytt hus på landet.
Då går exet och knullar med en annan och ger bort den kärlek som varit ämnad åt mig till en annan.

Se nedan för lite mer detaljer:

November 2009:
- Bestämmer oss för att köpa en hund.

December 11 2009:
- Vi åker och hämtar hem vår nya familjemedlem, allt är frid och fröjd.
- Mitt ex åker iväg på föreningsfest. (Lämnar mig hemma med 2 barn och en valp på nio veckor)

December 12 2009:
- Exet kommer hem, run 06:00, lägger sig i ungarnas säng, för den är tom, dom ligger hos mig & valpen.
- Exet går inte upp på hela dagen, har ångest. (Fylleångest hette det)

December 13 - 27:
- Exet faller djupare och djupare in i en depression, har tidigare historia med just det.
- Jag är orolig som fan.

December 28:
- Exet blir inlagd på Psyk.

December 28 -> Januari 21:
- Oroar mig ständigt, försöker förstå.
- Det beror på hunden, den triggade depreessionen heter det.
- Exet funderat över existentiella frågor. (Vad är livet/kärlek mm).
- Vill att vi skall gå i parterapi.
- Frågar om det är någon annan, får nej till svar.

Januari 21:
- Parterapi för första gången.
- Känns bra efteråt, skall ta nya tag.

Januari 27:
- Jag bryter ihop, känner på mig att något är fel, exet berättar inte allt. Det ljugs.

Januari 28:
- Parterapi 2.
- Lunch: Exet meddelar: Jag har känslor för någon annan, men inget har hänt den andra personen vet inget, vill fortsätta att försöka med dig och vår familj.
- Em: Det visar sig att dom har haft ett platoniskt förhållande. dom förstår varandra så bra.
- Jag sticker hemifrån, måste få distans.

Januari 30:
- Åker hem igen tidigt.
- Exet och jag pratar, ingen kontakt mellan dom medans jag varit borta.
- Lögn, det visade sig senare på kvällen att dom har haft kontakt hela tiden.
- Alla korten på bordet. (Nästan)

Januari 31:
- Dom har knullat åtskilliga gånger, exet är kär, men inte i mig.
- SVEK!! Kan inte klara det.

Feb 01 - nu:
- Velat fram och tillbaka.
- Parterapi, ny terapeut och med alla korten på bordet. (Tror jag, kan ju inte lite på exet någe mer)
- Fortfarande i chock.
- Vi skall skiljas.
- Dom träffas inte, grisen är oxå gift med 2 barn.
- Exet och Grisens respektive är kollegor.
- Jag skall flytta.

Slutsats

Jag gick och oroade mig för helt fel anledning i över en månad, höll på att gå åt medan jag tog hand om familjen & exet låg på psyk och "tänkte" igenom sitt liv. & ja grisen var där och hälsade på. Nu fattar jag varför exet ville att jag inte skulle dyka upp oanmäld, samt varför jag inte skulle komma vissa gånger.

Alla tyckte synd och oroade sig, sedan visade det sig att det inte alls berodde på någon hund, allt berodde på exets dåliga samvete och skuld för det sveket exet hade gjort.

Det tog ytterligare ett par veckor av falska förhoppningar och ljug tills dess att alla kort låg på bordet.

Vad har då hänt:
Det var inte fylleångest den 12 December, det var riktigt ångest för ett svek som exet hade utfört, sedan för att mildra sin egna skuld så valde exet att inte vara ärlig och försökte in i det längsta att återuppbygga familjen på en LÖGN!

Jag har aldrig haft så ont, aldrig känt mig så liten, aldrig varit så rädd, aldrig känt mig så sviken. Hela min värld är nu borta, nytt tomt blad/kapitel, i en något äldre sliten bok.

Frågade exet angående hunden, varför skaffade vi den varför gick exet med på att ha hund. Svaret var att hunden skulle kunna föra oss närmre, men innan dess hade exet redan gett sin kärlek till en annan.

Nu är hunden tillbaka på kenneln, hos sin mamma. Förhoppningsvis får hunden ett nytt bra hem, håller tummarna för det.

1 kommentar:

  1. fyfan. sitter här med tårer i ögonen när jag tänker på hur du måste må...

    SvaraRadera