lördag, februari 20, 2010

Lite om gårdagen.

Är nu tebax & vaken i ÅH,
tänkte snabbt dra igenom vad som hände igår..

Stack till stan igår runt halv åtta, på vägen dit stannade jag till vid träningscentret och sprang milen, tog en låång och go dusch.
Satte mig i bilen igen och startade färden in mot stan, jaa det snöade ju så trafiken var hemsk..

På väg i bilen ringer mitt X,
- Vår minsta dotter har dragit armen ur led. Morfar är på väg till vårdcentralen.

Faaan tänker ag, har ju själv dragits med den skiten som till siste resulterade i en operation.
Eftersom morfar hade hämtat henne på dagis och åkt till läkaren & X:et var i närheten så var det inte mycket jag kunde göra, mer än att vänta och få mer information efter läkarbesöket. Fan det är alltid hon som gör sig illa, den lilla stackaren. Blir till att köpa n liten present till henne.

Efter ca en timme och trettio minuter var jag framme, i normala fall tar det max trettiofem till fyrtio minuter, men som sagt det snöade ju & då kan folk plötsligt inte köra bil längre. Iaf uträttad mina ärenden som var prioriterade, det tog ca n timme, sedan visste jag inte riktigt vad jag skulle göra.

Saken var ju som så, hade ju blivit medbjuden att gå ut och käka, men detta var ju på kvällen & nu var klockan runt elva. Ganska många timmar att slå ihjäl. Kom på att jag kanske skulle ta och tatuera mig, så drog iväg till en tattoo shop som jag vet har drop-in. Kom dit sa vad jag ville ha & idioten bakom disken sa 2000 spänn. Va i helvete ocker pris sa jag och drog. Fan han skulle ha 2000 spänn för två stycken personnummer i mini-size. Aldrig i livet.


Ringde och stämde av med mitt X hur det stod till med min lilla stackare med armen ur led. Läkaren hade dragit armen rätt och tjejen var hur glad som helst, speciellt som hon var lovad en glass. Fick prata lite med henne i telefonen & det värmde mitt hjärta rejält, gav mig ny kraft & fick mig att leva upp lite igen.

Jaha vad nu då, äh jag drar till Kista och shoppar lite till tjejerna, visste att den minsta ville ha ett smyckeskrin och den stora en ficklampa.
På vägen till Kista galleria, så ringer jag en gammal kollega, för att kolla om han vill ta en lunh, givetvis hade jag ju ingen som helst koll på klockan, den var ju "way past" lunch, men han tyckte att jag skulle komma förbi honom och ta en fika istället. Jag kommer sa jag, Kista kan jag ta på tillbakavägen.

Sagt och gjort åkte dit, det var det bästa som jag kunde gjort. All tomhet, ångest och andra oroliga och jobbiga känslor som svallat runt inom mig under dagen försvann helt då jag kom dit. Träffade en massa varma, goda och härliga gamla polare hängde där i ett par timmar, snackade runt, fikade och hade det jävligt trevligt.

Stärkt av min visit så bestämde jag mig för att träffa upp min svåger och ta en bit mat med dom på stan. Då la bilen av, vafaaaaan snöigt kallt och storm, så lägger biljäveln av, fan allt rasade igen. Precis som jag hade vänt och tappat bort allt det jobbiga så händer detta. Bilen bara stannade och gick inte att starta igen. Ringer bärgare, det skall ta en timme innan dom kan dyka upp, testar att starta , bilen igen & vips så går det, den spinner som en katt. Glad igen, avbeställer bärgaren och kör in mot stan. Skiter i Kista, tar gallerian istället. Skall ju ändå in till stan igen för att möta upp dm andra för en bit mat.

In i gallerian, shoppar sakerna till tjejerna, lite kläder till mig själv och sedan, parkera bilen på Medis.

In på lilla hotellbaren väntar på att dom andra skall dyka upp, när alla kommit drar vi till en vietnames.
- Såå jäkla god mat.
Väl där börjar min ångest göra sig påmind, man ser par tätt omslingrande, pussades, kramandes & man börjar åter komma tillbaka till verkligheten. Fan till slut satt jag nästan och vred mig av plågor, ville bara åka tillbaka till ÅH. Då vi käkat upp tack vi till skrapan, bad move. Där uppe var det bara fullt med glada och fulla, fan min ångest och oro var nu på topp i kroppen. Totalt uppror inom mig, var tvungen att bara dra. Sa hej och stack tillbaka till bilen och körde hem.

Väl hemma satt mitt X framför brasan och väntade. La mig i soffan och bröt ihop. Klockan var då tio på kvällen.

För att summera gårdagen, dålig start, bra mitten och kasst slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar