måndag, mars 08, 2010

Bästa tiden på dygnet: Kort, men bara bäst!

Bästa tiden på mitt dygn har precis passerats.

Den börjar precis då Bolibompa slutar, tar med tjejerna upp på ovanvåningen, byta om till PJ, borsta tänderna & hopp i säng.
Lägga mig emellan dom, ta upp boken som en av dom valt kvällen till ära, läsa, ställa om rösten, leva mig in i historien och känna hur dom kryper upp allt närmre, pillar mig i håret, och riktigt gosar in sig. Släcka ner, hålla om dom, blunda och känna hur både dom och jag slappnar av och faller in i sömnens värld. Allt som varit jobbigt, tufft eller vilken annan känsla som funnits inom en själv under dagen, finns nu inte längre, nu existerar endast tillfredsställelse och lugn.

Att natta mina tjejer, krypa ner mellan dom i sängen, det är det bästa tiden på mitt dygn.

Godnatt mina älsklingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar