söndag, april 18, 2010

Tillbakablick; en helg med bra innehåll.

Dagen efter, har haft en bra helg, den har innehållit mycket skratt, mys och en hel del verklighetsflykt, med flykt så syftar jag på bra sådan, inte för att just komma bort, utan att njuta och koppla bort allt annat för ett tag.

Igår, Lördag, så var det en heldag, stack tidigt med tjejerna till staden, skulle inhandla en "minidisplay till dvi" adapter, vill kunna koppla Macken till projjen, in till giganten, handlade & lyckades motstå "shoppingdiablo" som satt på min axel och hetsade mig att köpa, antingen en PS3 eller ett Wii, som tur var kunde han inte bestämma sig, passade då på att glida ur den sinnesstämningen & kom därifrån med endast adaptern & 190 spänn fattigare.

Efter det blev det en MC attack, happy meals med drakar och smaskande med cheeseburgers & pommes, men det tog inte lång tid innan maten var allt annat än i fokus, konstigt med mina små, dom vill gärna ha en burgare, men äter den aldrig, typ en tugga, sedan inget mer. Ja ja, dom svälter ju inte.

När vi fått i oss så mycket mat vi ville, så blev det ett stopp till innan vi åkte hemåt, Skopunkten, den lilla tjejen hade inga jympapjuck. Inne i affären blev deras ögon stora som fat, det är något dom har fått efter X:et, kärleken till skor och kläder, kan inte sluta att fascineras av hur tidigt det börjas med sådant, hur tidigt det blir viktigt vad dom har på sig, hur det skall kombineras osv, för man kan ju inte bara ta på dom vilka kläder som helst, iaf inte mina tjejer. Iaf, i skornas himmelrike så valde dom ut varsina par skor, betalade och sedan "Manboy" på repeat i stereon hela vägen hem, försöka stänga av det, hmm nja det går inte. Den stora är kär säger hon, 4 år och kär i Erik som sjunger Manboy. :( Vart e världen på väg..

Hann inte mer än hem, matade tjejerna med lunch innan det var dags att ge sig av igen, polarna kom hem till mig och tjejerna & vi satte av mot huset som jag hade kikat in.
Som jag nämnt innan, så kändes huset mycket bra, en skön känsla spred sig i kroppen, kanske kan vara något. Trähus på 104m2 från 1905, tillbyggt ytterligare under 90 talet, skött och vårdat, men med visst behov a renovering, inte överhängande dock, det går bra att flytta in och bo utan att röra ett endaste snickarfinger. Trädgården på ca 4000m2 var lummig med fruktträd och annan växtlighet. Från nedre delen utav tomten så ser man havet, bara 400m att traska till närmsta brygga.. ;)

Efter huskollen, in til byn och fika.

När vi kom hem var det dags att fixa till middagen, asså ibland förundras jag fan själv över hur god mat jag kan laga. Det blev supergott, helgrillad vildsvinskarre som hade legat i marinad över natten, till det blev det en potatisgratäng, sås & en härlig & fräsch sallad, gott rött vin och bröd.

Massa, sprit, spliff och skratt senare, var klockan plötsligt morgon & jag föll med huvudet före ner i sängen.

Blev efter några timmar väckt av min minsta som absolut inte skulle sova mer & kolla på "lilla spöket Laban", det var bara att ta sig upp och underhålla, känner mig lite seg nu, men det till trots så mår jag mycket fint & ser tillbaka på helgen med gott mod och värme.

Just nu fantiserar/drömmer jag över hur jag skall bygga om, inreda och fixa till mitt nya hus.

2 kommentarer:

  1. Fan vad najs! Vilken skön helg du har haft. Livet kan vara väldigt bra, kan det inte det?

    SvaraRadera