fredag, april 23, 2010

Bostad; Någonstans, dax för eget,

Jobba, jobba, jobba. Men idag är det bara ett möte framför mig, sedan hem tidigt för att hämta mina tjejer på dagis.

Idag har jag återupprättat kontakten med mitt företags bostadsavd, nu är det dags att flytta.

Sist jag var och kollade, fick jag panik, klarade inte av att tänka in mig i att flytta till en kartong igen. nu känns det som att jag har accepterat att det måste bli så, iaf till en början.

Hade det inte varit för Handelsfuckingjävlabanken, så hade jag eventuellt haft ett mysigt litet hus nu, men ödet ville annorlunda, nu blir det 10 till 20 månader i en lägenhet, spara, hamstra och sedan hus.

Fan klarar det, det enda jobbiga är tjejerna, asså den här stan är ingen stad där man vill bo, den är fan farlig, dom skjuter, våldtar och slåss.

Allra helst ville jag ha en lägenhet på orten, men det finns inga, innan för några månader sedan kunde jag inte alls tänka mig det, men nu har jag ändrat mig. Bo kvar på orten då det ändå rör sig om ett tempboende, skulle vara det allra bästa. Närheten till mina tjejer & en ganska liten omställning för dom, men nu blir det inte så.

Nej nu håller jag tummarna för en lägenhet så snart som möjligt, samtidigt som jag håller X-tra hårt för ett litet mirakel, där det dimper ner 10% i handen på mig..

PLIS!!

1 kommentar:

  1. Tvi fanken! Det är hårda bud! Handelsbanken - skit er i näven!

    SvaraRadera