tisdag, mars 16, 2010

Snooze: Hur det kan göra en lycklig.

Vaknade, men inte av mig själv, telefonen vibrerade, lät och var allmänt jobbig.
"- Fan, jag har ju inte beredskap! Vem ringer nu, så här tidigt?",
snurrade runt i mitt huvud.

Trevade efter telefonen, kollade in displayen, det var ingen i andra änden, det var väckarklockan.
Senast vi hade kontakt, var i mitten av december, men trots det var det som att vi aldrig varit ifrån varandra, mitt finger gled över snoozeknappen och jag SOMNADE om igen.

Bra start på dagen, bra start på arbetsveckan.

3 kommentarer:

  1. Jag måste säga att det varit högre frekvens på inlägg som innehåller ordet "bra" på sistone. Du är på rätt väg! Du kanske till och med börjar märka av det!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Mmm, men just nu har klumpen kommit tillbaka, sånt man får räkna med, snart träning, det gör mig frisk i sinnet igen.. ;)

    SvaraRadera
  3. Träning fyller ju på de däringa endorfinerna man behöver för att kunna använda ordet bra... Klokt, där.

    SvaraRadera