tisdag, mars 16, 2010

Inte bara familj & hem, även parabolen ryker.

Hemma, mår bra, känns annorlunda, kan inte riktigt sätta fingret på det, visst hugger det till emellanåt, speciellt då jag ser henne, vacker, snygg och sexig som fan, men så långt borta.

Tillbaka till den bra känslan, för det är faktiskt den som har övertaget just nu, den ledsna, tomma och oroliga lilla killen i mig visar sig endast vid ett fåtal tillfällen numera, men då han kommer fram, fan vad det gör ont!
Morgnarna är värst, funderar nästan på att ta mig en snabb tur innan jag sticker till jobbet, det skulle ju rensa skallen & på så sätt skulle jag hinna med 2 pass innan lunch & det e ju najs, borde ju må dubbelt så bra då, eller?

Men vad händer i kväll då? X:et är och tränar, tjejerna kollar bolli & jag passar på att blogga.
Efter det blir det sängen med tjejerna, dra på projjen & sätta på Champions League, ja visst vet ni, är ju en sån där snubbe som kollar in sporten på tv:n, eller iaf den intressanta, dom stora turneringarna, dom vill jag gärna se.

Ahh det är en annan sak som jag är lite pissed över då det gäller situationen jag befinner mig i nu, inte har hon bara berövat mig min familj, mitt hem, nej hon har fan tagit ifrån mig parabolen & alla tv kanalerna som jag kämpat stenhårt för att få till, ni vet: Canal Digital, Viasat, japp hela utbudet, så att man kan kolla in intressanta matcher;
- Champions League,
- Elitserien.
- mm
Hmm för dom är ju så smarta förstår ni, asså TV bolagen, att dom sprider rättigheterna mellan sig, så om man nu skulle vara intresserad utav både fotboll och hockey, hmm, just precis, så måste man ha bägge.
Det man gör då, är helt enkelt att visa dom fingret och köra med card-sharing, javisst vet ni, den digitala åldern gör det inte bara lättare för giganterna att distribuera sin skit & lura skjortan av oss, nej för fan, har man bara lite intresse och kan använda sig utav en sökmotor så finns all information framför näsan på en hur man skaffar allt för inga pengar alls, plus att man får tillgång till allt.

Men en sak, att betala för allt skulle jag aldrig göra, fan 90% e ju rena skiten.. Filmerna som dom visar ligger ju typ 1 år efter, TPB har ingen konkurrens.

Så, det jag måste göra är att flytta till ett ställe där det finns en krog med sportkanaler, 3 flugor i en smäll, finns det en sådan tro?

2 kommentarer: