onsdag, maj 05, 2010

Var är utgången; den gröna skylten lyser med sin frånvaro!

Vem är det jag försöker lura?

Det kommer inte att ordna sig, det kommer inte att bli bra, jag vill fan inte detta!
Känner hur jag faller djupare och djupare, vissa stunder som just nu håller jag krampaktigt kvar vid kanten utav sunt förnuft, men fingrarna orkar bara så länge innan krampen kommer tillbaka och fallet fortsätter.
Det är tungt nu, nu vet jag att det aldrig kommer att bli bättre, annorlunda än nu, men bättre än innan? Nej hur skall det kunna bli det!?

Just nu vill jag bara riva ner allt, sätta mig i ett hörn och se skiten brinna! Jag vill inte delta i denna fars, detta är inte en verklighet som jag valt, måste hitta en exit men den gröna räddningsskylten lyser med sin frånvaro, jag vill ut men är fast!

Allt man läser, allt man hör, allt säger att det blir bättre, men jag tvivlar fan på det, dom gångerna då jag känt mig bättre har varit under flykt. Hela tiden så har det legat latent under ytan, bara väntat på att flyktorken skall tyna bort, att verkligheten skall komma ikapp igen. Det är i verkligheten, vardagen, livet där jag är fast, bunden till skit som jag inte själv valt, eller jo indirekt, men utfallet av det är inte mina val, inte min önskan. Men jag är fast I skiten.

Måste hitta min exit!

7 kommentarer:

  1. Det BLIR bättre. Nu låter du precis som Benu - benu.blogg.se gjorde för några månader sedan. Och kolla på honom idag!!

    Du borde ha en öppen spotifyspellista precis som Benu och Peter :-) . Jag får dela ngr tips här istället:

    http://open.spotify.com/track/74dbSOBBRuoZIKCbTNorwZ

    http://open.spotify.com/track/4Nl10YtgGZHvjMkz95Yy2a

    http://open.spotify.com/track/73v1e9PUDcpKyYau0dnHRE

    http://open.spotify.com/track/7cVsn6ra6j0aMBYVtGOKIS

    SvaraRadera
  2. Det BLIR bättre. Fallen blir med tiden kortare. Det känns inte så, men tro mig! Jag är på samma ställe som du då och då, men steg för steg blir jag starkare. Och det blir du också även om du inte märker det.

    Prova att läsa dina egna första bloggposter och tänk efter om det inte är någon skillnad!

    SvaraRadera
  3. Jag vet, jag vet, jag vet, men när det är svart då är det jävligt mörkt.

    Kan tänka rationellt emellanåt, men bara korta stunder innan vågen stormar in igen.

    Tack för stöd, betyder mycket eftersom att ni oxå varit där.

    /b

    SvaraRadera
  4. JA, det blir bättre. Men du gör klokt i att rasa och gråta när det är det du behöver.... Då tar du dig snabbare framår även om det inte alls är så det känns just då.....

    SvaraRadera
  5. Jag får väl sälla mig till gänget som säger att det faktiskt blir bättre. Det är längre mellan groparna, och de är banne mig mindre djupa. Såret blir också mindre, kliar inte lika ofta...

    Men jag vet hur jävligt det kan vara. Skriv av dig sorg, ilska, nattsvarta känslor här. Men jag lovar, det blir bättre!!!!

    SvaraRadera
  6. Ibland är det just att bryta ihop och inse att dagens alternativ och möjligheter inte ger nån utväg. Det gäller att uppfinna sig själv på nytt för att en exit möjlighet skall infinna sig...

    Lider med dig i din jävlighet. Önskar dig lycka på vägen ut.

    SvaraRadera
  7. Att få plinget. Öppna upp inboxarna, se att det är rätt som har en 1:à framför sig. Klicka sig vidare, lite spänd och förväntansfull och finna en kommentar.

    Fan då pausar det jobbiga, man spritter upp och blir glad.

    Grymt skönt att ha er här.
    /b

    SvaraRadera