måndag, maj 03, 2010

Idag stannade jag.


GeoTagged, [N58.05296, W14.50489]

Så många gånger jag bara åkt förbi, passerat utan att stanna, tittat utan att se, missat att känna efter.

Idag så stannade jag, svängde av vägen, bröt mitt mönster och gick enbart på känsla.

Sitter nu inne i Brahehus slottsruin med utsikt över Visingsö. Himmlen är blå och solen börjar att värma upp min sargade kropp.

Platsen och min avvikelse till trots så ligger något tungt över mig, ögonen sticker och något vill ut. Det jag känner är saknad, ju närmre jag kommer tillbaka, ju tyngre blir den.

Det är skönt att det finns platser som denna, man kan svänga av från vägen, bort från vardagen en stund, andas, njuta av sikten och ladda om.

Framför mig långt där nere ser jag Gränna, ihopklumpad, i viken gör färjan sin entré, polkagrisarna kokas & snart är staden fylld av tyskar, bäst att jag gör mig redo för avfärd, dags att återvända till vägen igen.

Skönt och stärkande med en paus, nu till jobbet, kanske blir det idag som jag hittar min nya bostad.

1 kommentar:

  1. Brahehus känns som en plats som bringar hopp om livet!

    SvaraRadera