tisdag, maj 04, 2010

Nytt Hem; nu är det nära & jävligt jobbigt.

Kollade in båda lägenheterna, skicket riktigt dåligt, men nu har jag fan inte råd att vara picky längre, finns ju inget annat.
Bara att bita i det sura äpplet och välja en av dom, tar den billigaste, den hade iaf en uteplats, närhet till lekplats, gungor och skogsglänta. Då har tjejerna iaf någonstans att lekan hoppas att det finns andra barn i närheten.

Då jag lämnade lägenheterna och åkte hem så brast det. Har så jävla svårt att se mig själv bo där, inte alls vad jag hade drömt om, tyckte att jag redan hade hittat hem, men det visade ju sig att vara fel.

Ahh nej inte neggo nu igen, "Happy Thoughts!", kom igen det kommer att bli bra, måste bara landa i skiten.

Men veckorna utan tjejer, shit det kommer kännas, det kommer att vara ensamt, får hitta en social hobby.

Får sova på saken & be om ett mirakel, kanske dimper det ner ett hus vid vattnet i mina knän, vem vet?!

1 kommentar:

  1. Oki, nu kavlar vi upp ärmarna och kollar på det här objektivt, med anledning av ovanstående inlägg också (ledsen att jag blir fixig, men ibland tror jag det behövs).

    Om jag förstått det rätt så är det hyresrätter som tillhandahålls av ditt jobb. Om skicket är riktigt skruttigt tycker jag du ska kräva en renovering innan du flyttar in. Då brukar man få vara med och bestämma tapeter m.m. till en viss prislapp. Alternativ B, om de inte går med på att renovera, är att be om pengar för inköp av tapeter och färg och sedan göra jobbet själv med några schysta polare. Vet en kompis som fick ok från sin värd att göra så - så länge hon gjorde det i ganska neutrala färger och toner.

    Alternativ C är att fundera på om du vill lägga ned lite egna pengar på att få en hyresrätt som du gillar att bo i, och fråga värden om det är ok att du gör vissa förbättringar. Pröva först möjligheterna att få betalt från värden.

    Mitt nästa mysighetstips är att ta hjälp av en homestylist för att göra det bästa av lägenheten. Om du bor söder om stan kan jag rekomendera Rakel från Byggole i Nacka http://www.byggole.se/ . Jag bor inte i Nacka men hon kom glatt till mig. Hennes två besök kostade 1000:- sammanlagt. Fattar inte hur det kunde bli så billigt!! Hon kanske tyckte synd om mig som var nyskild, eller om jag fick rabatt för att jag handlade tapeterna där (var jättebra pris och de hade förberett med rätt antal rullar i påsar som jag bara kom in och betalade + hämtade)

    Sedan, till styvende och sist, så är ju det här boendet inte något du flyttar in i för resten av livet!! Det här handlar om en övergånsfas, nu handlar det om att komma bort och få en paus. När du kommit bort och börjat nyorientera dig så kan du börja fundera på vad det faktiskt är du VILL bo. Och börja leta. För är det en hyresrätt så behöver du inte oroa dig för försäljning eller liknande. Det är superlätt att flytta igen. En kompis till mig flyttade in i en hyresrätt på korttidskontrakt med sina två barn bara för att ha någonstans att bo, och nu ett halvår senare har hon köpt en bostadsrätt som hon verkligen vill ha. När man är i skilsmässa och bara vill bort är det lätt att man gör felaktiga val när man väljer bostad, och att köpa då är inte helt optimalt. Så var glad att du kan mellanlanda i en hyresrätt och nyladda, och SEDAN flytta till ditt drömboende.

    Vad långt det blev, och kanske lite sluddrigt. Jag tycker synd om dig som känner som du känner, jag vet verkligen hur det känns. Men jag lovar, det blir bättre.

    Kram!

    SvaraRadera