tisdag, maj 18, 2010

Matlagning på Italienska.

Var en snabbis i Italien igår, eller ja inte på riktigt, men väl med smaklökarna.

Då jag fyllde år fick jag av min dåvarande fru en matlagningskurs, inriktning Italien. Då verkade det som en bra ide, men igår. Kan säga att det var nära att jag inte stack dit, orkade liksom inte, kände inte för det, men som tur var åkte jag.

Kom givetvis förset, igår var en skitdag på jobbet med en massa möten, dom drog ut på tiden och lämmnade kontoret halv sex, kursen började sex. Men vafan det gjorde inte så mycket, det som hände var att jag blev ansvarig för kakorna, hmm baka kakor, det kan jag väl göra tänkte jag och satte igång.

Degen blev fin, smakade tom gott, in i ugnen på 200 grader, skulle vara där i 12 minuter, efter 10 så luktade det bränt. Mina kakor fick vi slänga, dom var helt kolsvarta i botten & runt kanterna, som tur var så hade dom andra 2 grupperna en massa över, så min grupp gick inte lottlös igenom efterrätten: "citronmousse med den där kakan som jag glömt namnet på, något Italienskt var det iaf".

Kursen höll på till halv tio, var hemma runt 22, hade ångest nästan hela vägen hem, men väl hemma var det inte så farligt, kollade lite tv, rökte en cigg & somnade.

1 kommentar:

  1. Det var väl jättebra att du hittade på något kul! Att kakorna blev sk-t, det är ju en bisak - de andra grupperna fixade ju efterrätten.

    Vet du, jag tror du har en massa positivt runt dig, om du väljer att se det. Jag lovar, det kommer att gå mycket fortare att bli hel igen om du ser de bra sakerna i livet, istället för att fastna i skiten. Promise!!!!

    Sen vet jag förstås hur lätt det är att älta, så jag förringar inte dina tankar/känslor. Been there, done that....

    SvaraRadera