tisdag, april 27, 2010

Veckans Musik; En gammal "nästan" bortglömd goding.

Hmm ibland dyker dom upp, dom där låtarna som man älskar men helt glömt bort. En gång i tiden fastnade dom i huvudet, man sög i sig tonerna, melodierna & orden. Man njöt, led, myste, glänste och sjöng med.

Det fanns ett gäng sådana låtar, många av dom har försvunnit någonstans på vägen, dom flesta kanske för alltid, men vissa låtar dyker upp igen, kommer till en då man minst anar det, men kanske då man som mest behöver dom.

Låten som jag tänkte dela med mig av idag är för mig en sådan låt:
- Oasis - Masterplan

Den var borta ett tag, men har nu kommit tillbaka, nu ser jag på den med andra ögon, lyssnar med ett annat hjärta, men njutningen är den samma, & jag sjunger fortfarande med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar