onsdag, april 07, 2010

Tillbakablick; vad hände?

Ny dag, lämnat gårdagen bakom mig, vad hände egentligen, dagen försvann med en rasande fart.

Hmm först lämnade vi Kärnten, satte oss i bilen, resandes genom vackra alplandskap närmade vi oss ett mer platt och druvbeklätt landskap, Burgenland. Installerade oss hos min farbror åt middag, "Ja här äter dom det mitt på dagen, typ vår lunch.", sedan in i bilen igen för att besöka lite vinbönder. Kom fram till Heinrich, dom visade oss sin vinfabrik, hmm den traditionella bilden av en vinbonde är nu i mitt huvud utsuddad, detta var en fabrik, men en sådan som verkligen vet hur man tillverkar ett gott vin.

Provning & kände hur ruset gjorde sig påmind igen, varm & glad.. ;)

Sedan tebax till bilen, hungriga, dax att hitta någonstans att äta, hmm kanske Ungern, sagt och gjort tog den andra vägen tillbaka mot min farbror, den som går via Ungern, då ringer min telefon.

Bilverkstaden ringde, villa bara kolla om det var ok att repa bilen för 8000, vafan skall man säga, ehh ja, måste ju ha en bil.

Hittade inget bra ställe i Ungern, så det blev ett vinutskänkningsställe i Österrike istället, där blev det ett helt gäng med vinflaskor, tappade räkningen efter ett tag, tur att vi hade chaffis med oss, mat - hausplatte, skratt och trevligt sällskap.

Hem, hmm vet inte riktigt vad klockan är, men vi tog oss hem till min farbror igen, där ytterligare ett par flaskor med rött tömdes; "asså väl hemma blir det ett par vita månader"".

Igen tappade minnet, vaknade upp i sängen, fast denna gång hade jag iaf inte ont någonstans.

Sedan kom nästa chock, bilverkstaden ringde igen, dom hade felsökt felkoden som uppdagades då dom gjorde servicen, 40 000 kronor korstar det, och nej går inte på någon garanti. Vafan skall man göra, ringde försäkringsbolaget, håller nu tummarna att dom kommer överens & att jag har en hel bil då jag kommer hem, förhoppningsvis utan att bli ruinerad, liksom liite fel tillfälle att lägga ut dom pengarna.

2 kommentarer: