tisdag, juli 13, 2010

I dom lugnaste vatten.

Jag har en ny sten att bära, en ny sak att ta ställning till, något som jag återigen har blivit indragen i.

Jag är rädd för sanningen, jag känner att den är hemsk, att den kommer att förändra framtiden för fler av oss.

Just nu har jag en multiboll i huvudet som flipprar runt i jakt på att finna den bästa vägen, konfrontation, varsamhet, ärlighet & förståelse.

Känslan nu, är förnekelse, "- hörde jag verkligen rätt, vad betyder det egentligen?", men inom mig vet jag, förnekelse är fel, att blunda är en feghet som jag inte kan acceptera.

Jag måste hitta en bra väg, den bästa!
Måste få fram sanningen, utan den så kommer det mentala flippret att fortgå.

Frågan är bara hur, jag vet inte, just nu lost med en blandad känsla av sorg och rädsla.

2 kommentarer:

  1. Om det inte är brådskande, vänta ett par dar och låt det sjunka in. Samla mer information (om det är möjligt) och om det är möjligt, rådgör med någon som står dig nära.

    När man är så instabila som vi är, så är det lätt att missförstå, dra i för stora växlar och överreagera. Iallafall gör jag det, ibland. Och kommer på mig efteråt.

    Men framförallt ska du inte gå med detta gnagande i bakhuvudet. Jag har ingen aning om vad det kan vara du har fått veta. Men jag tror alltid det är bäst att handla och få saker ur världen.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag undrar hur det har gått med det där, faktiskt...

    SvaraRadera