torsdag, juni 24, 2010

Snart midsommar; marinerat kött och fågelsång.

Imorgon e det midsommar, ser fram mot det, trist bara att man har beredskap, men & andra sidan e det liiiite roligare att öppna lönespecen nästa månad.

Skall fira högtiden med mina tjejer och med vänner plus "X". Känns faktiskt ganska bra trots allt som hänt.
Börjar nog sakta men säkert att plana ut i mina känslor, känner att jag faktiskt kan börja leva lite själv.
Hade någon frågat mig för ett par månader sedan så var allt svart, livet fanns det ingen direkt mening med och rädslan för ensamheten var stor och tung.

Fan det finns ett krön för allt, man mår inte piss hela tiden, trots det jobbiga; "- & tro mig, detta har varit den värsta delen hitills i mitt liv", så kommer livet & glädjen tillbaka till en.

För min del så har jag flytt en hel del den senaste tiden, föll tillbaka in i min tidigare dekadens, "Inte alkohol, det finns andra energifrigörare/flykter :(", men någonstans på vägen stannade jag upp, tittade på mig själv & såg vart det bar hän.

Bestämde mig för att leva istället för att fly & det ångrar jag inte nu, mår bra och bättre än på länge.

Till er alla, fan ha en bäst midsommar & en fet kram!

2 kommentarer:

  1. Bra att du stannade upp, för där mitt i pisset är det lätt att välja fel vägar för att få lite hopp om livet, lite energi. Me i slutändan är det bara att bita ihop och ta sig igenom mögen.

    Och du ha en förbannat underbar midsommar!

    SvaraRadera
  2. Ensam duktig flicka28 juni 2010 kl. 08:51

    Kram tillbaka!

    SvaraRadera